torsdag den 27. marts 2014

Krudtmad og *hemlig-nemlig*

Opdager lige, at dette indlæg er nummer 450. 
Tænk sig, at der har været så meget at vise og fortælle om, 
sidder jeg lige og undres over.

NÅ....det var et sidespring.
Dagen idag er gået med at lave *krudtmad* 
og nørkle videre på *hemlig-nemlig*.

Ramsløg er blevet samlet/høstet, skyllet grundigt og lavet til på forskellig måde.

Weekenden står på familie udflugt. Ud hvor der er højt til loftet
og selvfølgelig skal der en madkurv med, som indeholde noget hjemmegjort.

Imorgen skal der bages madbrød med masser af smag og knækbrød.
Vi skal jo nødig sulte.

Pesto lavet af bla Ramsløg

Til denne portion pesto med ramsløg er der brugt :
 1dl græskarkerner + 1dl solsikkekerner, ristet på tør pande.
Hakket groft i minihakker
75 gr frisk revet parmasanost

250 gr ramsløgsblade 
1 fed hvidløg
og
1 dl oliven olie

Olie, ramsløg og hvidløg blendes, før det blandes med ost og kerner.
Den er meget stærk, men sådan kan jeg li den.

Friskost med ramsløg og hvidløg

Mild friskost med forårsløg, rød peber og paprika

Urtesalt med Ramsløg, Ingefær og lidt chili. Klar til at komme i saltkværnen.
Mums.... 
Hemlig-nemlig i en stor bunke og stadig ikke færdig :)

Hemlig-nemlig er kun en prøve, for at finde ud af, om jeg kan lave
det og finde ud af, om det overhovedet vil funke,
som jeg forestiller det i mit hoved, 
før jeg kaster mig ud i at lave en i håndspundet garn.

------------------------------------------>>>>>>>
Vup, vup...er den der er smut.
Rokken kalder, Luna snorker og kaffen er klar.
God aften derude

7 kommentarer:

  1. Tillykke med de 450 indlæg,håber der kommer mange flere:0)
    Bliver altså helt lækkersulten når jeg ser det du har lavet,håber I får en dejlig weekendtur:0)
    Glæder mig til at se hvad hemlig-nemlig er????????
    kh Laila.

    SvarSlet
  2. Mums! Det ser lækkert ud
    God tur i weekenden
    Kram Pia

    SvarSlet
  3. Du kan nu altid få mig gjort lækkersulten

    SvarSlet
  4. god tur i weekenden I skulle få godt vejr.venlig hilsenLaura.

    SvarSlet

  5. Forårsfarver i fuldt flor og spændende ser det ud.
    En dejlig tur til jer :o)

    Knus her fra.

    SvarSlet
  6. God helg og god utflukt! Den blir nok vellykket med mye god mat i kurven. Så er jeg spent på hemmeligheten din....

    Klem

    SvarSlet
  7. Hemli Nemli ser spændende ud!
    - og dine kokkerier lige så fristende som vanlig :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.