fredag den 13. december 2013

SUK !!

Det har været en lang nat og angsten for, at jeg har mistet min skønne kat,
sidder stadig i mig. Frække har ikke været hjemme det sidste døgn,
hvilket slet, slet ikke ligner hende.
(OG...jeg fandt sørme ud af at oprette forbindelse til det nye net :))


Nogen vil nok kalde det for fjolleri, at være bekymret for en kat,
men jeg kan slet ikke lade vær og i mit hoved fyldes
med de værste billeder af, hvad der kan være sket hende.

Er hun blevet kørt over, faldet i et hul
eller sidder lukket inde i et rum et sted???
Jeg er ret sikker på, at ingen har taget hende, da hun ikke
er glad for fremmede. 

Hun havde fået opbygget sine daglige vaner og rutiner.
Ikke en af dem, holdt hun igår og i nat.
Hun plejer også at komme hjem, når jeg fløjter.
Det *katte-hjemkald* har ikke virket denne gang og guderne skal vide,
at der er blevet fløjtet igennem det sidste døgns tid.

Lige nu savner jeg feks hendes selskab på bordet foran mig,
hvor hun plejer at hjælpe til med morgenstrikketøjet.

Jeg vil aldrig have kat mere, for jeg bliver altid slået ud af den,
når de fejler noget, hylet helt ud af den, hvis de ikke kommer hjem
 og mega ked af det,
når/hvis jeg mister dem af en eller anden årsag.

Dog håber jeg stadig på, at Frække blot er ude på langtur
og finder hjem igen i hel stand.

Bette lodne kræ : *Kom så hjem*

Godmorgen hilsen fra Tullehuset

24 kommentarer:

  1. Forstår det godt. Vi har tre katte og hver gang en af dem ikke er hjemme som den plejer så bliver vi bekymret. Det er som børn :-) Håber din kat snart er hjemme igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig hæsligt og tak for ønsket om, at hun snart kommer hjem. Nu har jeg slået det op på FB og senere idag vil jeg be de unge mennekser, som deler reklamer ud på vejen her, om at holde udkig efter hende.

      Slet
  2. Jeg håber sammen med dig. De er ikke til at undvære, de små langhårede, når man først har fået dem inden for dørene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne. Ja, det river i en, når de kære kæledyr forsvinder og jeg savner hende allerede vild meget. Gammelt fjollehoved er jeg :) med de kære dyr

      Slet
  3. Det er jo ikke 'bare' et dyr, det er din kat. Håber den snart vender hjem igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Anette.... og tak... Håber , håber, håber :)

      Slet
  4. Kan godt forstå det er hårdt:0(
    Når man først har de kære dyr,er de ikke til at undværre igen.
    Håber hun bare er på langfart og meget snart vender snuden hjem til dig igen.
    kh Laila.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila og du har ret. Når først der knyttes bånd til et kæledyr, er det stærkt.

      Slet
  5. Det kan hun da bare ikke være bekendt, den lille fjollerik!
    Jeg har to gange prøvet at en kat var væk længe (10 dage og tre uger) for så at komme hjem. Det er en frygtelig tid. Den tidages havde vist været lukket inde, hun var tynd som et spøgelse da hun kom hjem.
    Hvorimod den treugers havde haft det fint, han var fed og velnæret da han kom hjem.
    Jeg har desværre også både prøvet at miste katte til ????? og til trafikken. Det er SLEMT!
    Du er ikke fjollet, og jeg føler med dig!
    Den kat må se at finde hjem, jeg har jo slet ikke mødt hende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel da. Håber også hun vender snuden hjemad igen på et tidspunkt. Jeg har før haft katte og er også vokset op med dem, men bliver aldrig dus med, at de kan finde på at drage på langfart. En af de kære barndoms katte, forsvandt i 8 mdr., før han vendte hjem. Tyk og velnæret, men sky.
      Enig...hun ar bare at komme hjem, så du kan hilse på hende :)

      Slet
  6. Åh nej…håber at hun snart vender hjem igen. Der er ikke noget værre end at gå og vente i uvished. Der er mange som har inde-katte. Kunne det være en fremtidig løsning ?

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette... Jeg ved, at mange har katte indendørs, men det er i strid mod det jeg synes er et godt katteliv. Frække kom fra et liv i en lejlighed, hvor hun aldrig havde været udenfor og jeg brugte et par mdr på at lære hende udendørslivet.
      Men for hulen altså.... Jeg kan ikke fordrage dette og er igen blevet mindet om, hvorfor jeg ikke havde kat i mange år....

      Slet
  7. Det er da slet ikke fjollet er være bekymret. Om det så er en kat, en hund eller noget helt tredje, vores dyr skulle gerne kunne vække den slags føleleser i os. Håber hun snart kommer hjem til dig igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Aslaug og ja, jeg er dybt bekymret nu. Rigtig kattemor :)

      Slet
  8. Giver de andre absolut ret! De ikke bare en kat. Det din aller-groveste ven
    Håber hun snart har tænkt sig at komme hjem
    Kæmpeknus og en ordentlig krammer, Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Pia... Du får fluks en krammer retur.

      Slet

  9. Det er bestemt ikke spor fjollet eller nåwet. Forhåbentlig er hun på sightseeing og skynder sig hjem lige pludselig.
    Trøstekrammer herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for krammet kære grl.dk. Det luner helt ud i tæerne og du få straks en krammer retur

      Slet
  10. Åhh, jeg hpber hun er hjemme igen allerede, ellers så krydser jeg min fingre for at hun snart kommer det

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Karen. Hvor er det dejligt, at så mange sender gode ønsker. Håber Frække mærker det og sætter næsen mod Tullehuset snart

      Slet
  11. Hun er ikke innelukket et sted ? Kjeller, bod m.m Håper hun finner veien hjem igjen, klem fra Beth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohhh Lisbeth.... Det er netop en af de ting jeg frygter og hele tiden tænker på, men jeg kan kun håbe på, at hun snart finder hjem. Hvis ikke, så håber jeg hun ikke lider på nogen måde. Desværre er katte utrolig sejlivet og kan holde sig i live trods store skader.... Har jeg oplevet.
      Godmorgen til dig herfra

      Slet
  12. Har også skrevet på Facebook men vil også lige skrive her..

    Håber så meget Frække er hjemme igen - og nej hun er ikke bare en kat, hun er din ven og din faste følgesvend i hverdagen så hun betyder jo noget - jeg kender alt til følelsen selv og så snart vores ikke kommer på vante tidspunkter bliver jeg utryg og tænker straks det værste... håber bare Frække er blevet nysgerrig på noget og stukket på langfart og snart er hjemme igen ; )

    Vores pels har heldigvis selv valgt at være indekat her i den kolde tid og nægter at gå ud så indtil foråret slipper jeg for den slags bekymringer selvom jeg har det ligesom dig, en kat skal have lov til at komme ud : )
    Kram og tanker til dig herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde hilsner Karina...begge steder.
      Sjovt, at jeres pelsdyr ikke vil ud i kulden. Frække kunne ikke få nok af udelivet og det så nærmest ud til, at hun ofte havde det for varmt indendørs. Hun søgte altid til de kolde rum for at sove sin skønhedssøvn.
      Knus herfra

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.