fredag den 22. november 2013

Pixie hue + 800 gr. spinderi

Smiler....
Nu har jeg vist holdt *juleferie* længe nok og selvom alt går meget langsomt i
Tullehuset, sker det da, at der kommer lidt fra hånden.

Først...Hjertelig velkommen til nye læsere.
Hvor er det hyggeligt, at i vil læse med herinde.

Har bla strikket en Pixie hue til Hjalte i Kauni garn.
Denne gang med knaplukning i halsen.
Han var forbi for at prøve den igår, men sidde stille, er ikke hans stærke side,
så bedstemor fik lov til at bestikke ham med lidt hvid chokolade :)
Opskrift på Pixie huen er fundet her

Har hæklet en kant med fastmasker, da jeg ikke var tilfreds med
mine strikkede kantmasker og huen er strikket sammen fra bagsiden.

Hjaltes mor kunne li huen og jeg var også tilfreds med den.
Derfor skal der laves flere, da jeg stadig har en del kauni garn på lager.

Håndkarter og rokken har været på arbejde.
Resultat indtil nu = 800 gr håndspundet garn, hvor jeg har leget
med at karte farvet ( i ovn )
 merino uld + farvet silke ( i mikroen ) ind i det.

( Beklager billedkvaliteten. Lyset var ikke med mig idag
Hverken ude eller inde)

De hurtigt lavede bandaroler er for min egen skyld,
for at jeg kan se hvad garnet er spundet af, længde og vægt.


Disse er helt mørkebrune med gule og sorte nister af silke.
Af disse håndspundne garner, vil jeg strikke mig en vest.

Har flere kurve til at stå med mere kartet uld og 
det skulle helst køres igennem på rokken de nærmeste dage,
så jeg kan få pakket alt mit uldne rod væk, for at kunne gøre klar til julemåneden.

Hæng på herinde.
I nærmeste fremtid skyder jeg en lille kreativ give away af,
da min bette blog sørme har fødselsdag.

Hav en smuk aften derude.


10 kommentarer:

  1. Håber du har haft en dejlig ferie;0) og tillykke med din "nye" blog,flot med billederne foroven:0)
    Hvor er det en sød hue du har fået lavet og flot garn(det er du altså bare dygtig til:0)
    God weekend.
    kh Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laila, for de rosende ord. Jeg er bare så glad for min nye rokkende hobby. Mega stort at kunne hente uld på en gård og få noget godt ud af det

      Slet

  2. Hooold nu helt op ... jeg bliver da helt forpustet med alt det du har af hænderne.
    *WAUW*
    Sikke en fin hue 'den bette' har fået og hatten af for dig endnu en gang, du tryller med dine hænder.

    Kan du nu have en dejlig weekend :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha ha...... Ingen grund til at tabe pusten. Det ser ud af meget, men det er lavet over lang tid.

      Slet
  3. Kjempefin Pixie-lue til Hjalte! Lykke til med strikking av alt det fine garnet! Så flink du er!

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Ingunn. Pixie huen sidder mægtig godt på den store dreng og er hurtig at strikke..
      Glæder mig også til at strikke af det håndspundne. Har udset mig en nem opskrift/mønster.

      Slet
  4. Sikke en sød hue du har fået strikket og jeg synes det er pænt med den hæklede kant på.
    Sikke meget garn du får spundet, det ser rigtig lækkert ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Pixie huen har en skøn pasform og så ses den ikke på ethvert barnehoved. Det kan min svigerdatter godt li :)
      Ja, der rokkes løs og det pudsige er, at jeg næsten ikke kan se det synker i kasserne med uld, så der er til meget garn enenu.

      Slet
  5. Lækkert garn, får helt lyst til at strikke :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Isa. Smiler.... Ja, lysten til at gå igang med alverdens ting optår tit, når der færdes i blogland. Kender der SÅ godt selv og må dagligt trække i håndbremsen, for at undgå kø dannelse i påbegydte og derved ufærdige projekter.

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.