lørdag den 24. august 2013

Overspringshandlinger i form af :

*Bør-gøre* har jeg idag begravet i overspringshandlinger,
som består i leg med papir / genbrug.

Perler af en reklameavis står nu klar til at få lak på de pinde de er rullet om.
( grillspyd i oasis )
Lakken jeg bruger til det, er skibslak og de får mindst 3 gange

35 stk


Andre perler lavet af tapet står også klar til videre behandling.
Disse har jeg planer om at male med akrylmaling, før de får lak,
MEN..... kan godt bruge lidt hjælp, da jeg faktisk ikke aner,
hvilke farver der dukker op på efterårstøjet ?
Tips tages imod med taknemlighed.
15 stk

Oval papirsskål af reklamer er under opbygning.
Her, hvor den måler  ca 4.5 cm x 5.5 cm, stopper jeg op,
for at give den lak = bunden af skålen, før jeg bygger videre.

Når skålen er færdig formet, får den min. 5-6 gange lak ( skibslak ),
hvilket gør, at den tåler let afvaskning

God aften i stuerne 

14 kommentarer:

  1. orangerød, vinrød, sort, karry, petrol, flaskegrøn og sort mener jeg er farverne i år...

    Fandt dette link fra nogen der går noget mere op i det end mig ;0)

    http://love-it-now.blogspot.dk/2012/07/farverne-efterar-vinter-2013.html

    SvarSlet

  2. Hoooold da helt ferie og *WAUW*
    Her er jeg kun nået til at samle et par reklamer sammen over de sidste tre uger ... ( bare ikke det går som sidst ... at jeg smider reklamerne ud, fordi jeg ikke fik lavet det jeg gerne ville. Jeg har sågar taget omslaget af et reklameblad, fordi omslaget var tykkere end papiret inde i reklamebladet. )

    God søndag til dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smil og tak.
      Der bliver helt sikkert tid til den slags for dig, når vinteren melder sin ankomst.

      Slet
  3. De perler er bare så flotte altså :)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Taaak. Altid så hyggeligt, når andre kan li det hjemmegjorte.

      Slet
  4. Dit perle arbejde er bare så imponerende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Tanja :)
      Lidt pille arbejde er det og tungen er lige i munden, når der klippes ud til dem + når de skal rulles om pinden

      Slet
  5. Wauw med Wauw på :) :) virkelig imponerende søde :) og ja mht farver så har Karen Elisabeth svaret lige hvad mit seneste boligblad også siger ;) særligt petrol og karry er vist et hit til efteråret - er de fine perler nogen du sælger af søde? For så ville jeg være super interesseret :)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhh tak Karina.... Næhh, jeg har nu ikke planer om at sælge perlerne, men hvem ved. Måske..
      Modefarverne til årstiden, måtte jeg skippe igen, da jeg lykkeligt havde glemt, at de fleste af mine akryl malinger nu står på Møllen, men fandt nogen i lilla toner..
      Måske jeg skulle lave nogen store perler af tapet, som så kunne gå ind i en form for *mal-selv-projekt* ? :)

      Slet
    2. Lilla er vist heller ikke skudt ved siden af ;)
      - store tapetperler lyder helt fantastisk og sjov ide med gør det selv, jeg ville være helt med på den :)

      Slet
    3. Smiler.... Det vil jeg skrive mig bag øret Karina. Det kunne da være mega sjovt.

      Slet
  6. Hold da op Tove, det ser spændende ud!
    Når du vikler dem rundt, inden de får lak, hvordan får du dem så til ikke at rulle ud igen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tulle Momsemor. Jeg har en lille bøtte med trælim klar ved siden af mig og når der mangler ca 6-8 cm af papirsstrimlen at blive rullet ind, påfører jeg lidt lim med en fingerspids, før jeg ruller resten ind. .

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.