onsdag den 14. august 2013

Klar, parat..... til kølige dage

Dragspelsbasker hue til mig selv. Den har ligget et stykke tid
og kaldt på færdiggørelse, men sommer og hue.... gik ikke sammen før igår,
hvor den blev hevet af pindende.

Jeg er altså bare total skudt i huens facon, som gør,
at jeg nu kan sætte min hat, som jeg vil.


Har lavet nogle stykker efterhånden, men den første blev for lille.
Nummer to var med på Møllen og retur igen, for så ville jeg selv bruge den,
men
farven klædte ikke gamle Mosekoner.....
Mønster er købt her  
Nu er den der og jeg glæder mig til at tage den i brug.


Idag loves der forholdsvis tørt vejr, hvilket jeg virkelig håber på,
for første læs brænde står og venter på, at jeg svinger øksen
og stabler, for at træet kan blive tørt.

God morgen herfra Tullehuset

12 kommentarer:

  1. Hvor er den flot,ser rigtig god ud.
    Du er da en hård banan at kløve dit brænde med økse,endnu engang hatten af for dig;)
    Her regner det stadig,men de lover tørt efter middag.

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Taaak.... Ja, jeg får varmen en del gange via brændet, men det er god motion. Derfor gør jeg det, så længe jeg kan

      Slet
  2. Den er også super flot Tove og passer på dit kortklippede hoved <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.... Nemlig lige da.... en dæme uhyggeligt. Trænger allerede til at blive klippet.

      Slet
  3. Uhh - den er blevet lækker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.... Ja, den er lækker....Glæder mig også til at tage den i brug

      Slet
  4. Den er da skønner :o) Kan du godt vente sådan et par måneder med at tage den i brug ?
    ... Syn's nemmelig at det var køligt tidligt i morges da jeg måtte og skulle ud ... *BRRR*
    ( læs = vinteren må gerne vente )

    Kan du have en god aften :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh din stakkel, men du har ret. Det er køligt morgen og aften nu.
      Ja....vinteren er endnu langt væk.... tror jeg :)

      Slet
  5. Hvor er den blevet lækker i de farver søde - og min Lullepige klager bestemt ikke over at den anden ikke klædte "gamle Mosekoner" ;) Endnu en gang tak søde :)

    Rigtig god aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karina....Dejligt, at Lullepigen kunne bruge den tilsendte hue, når nu den ikke klædte dette gamle hoved :)
      Blogland er nu fantastisk

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.