tirsdag den 30. april 2013

Kludemor rokker

Jeg har idag vingeskudt *Hr. Bør-gøre* og sat *Fru Gør-hva'-jeg-vil*.... fri.

Det har indtil nu resulteret i lidt leg med klude og rokkerier.

Kludestrimlerne ( gamle lagner og dynebetræk ) har længe ligget klippet i 1 cm bredde og klar til brug,
men nu er de blevet tvundet sammen på en rok jeg har, der er go til den slags
og en måtte til badeværelset er under opbygning.







Har ikke gulvvarme derude og jeg glæder mig til at have noget tykt,
solidt og helt gratis at stå på snart.

Håber på at lave flere måtter/tæpper på samme måde i andre og mere klare farver.

Min vindueskarm er pt optaget af at skubbe gang nogle små planter jeg har sået.
Lidt for sent, men med den sene sommer, får jeg nok lidt at høste, trods alt.




Frilandstomater, chili og bredbladet persille kan Frække nu ligge og hygge sig imellem.


Det sidste grå Spælsau er spundet og er nu igang med at gøre den brune klar til spinding,
for senere at tvinde de to sammen.



MEN.... Aldrig Spælsau mere. :)

Min kludemåtte måler indtil nu 55 cm i diameter
og der er måske til en omgang eller to mere på spolen.

Lige tilpas.

De kommende dage står den igen på haveoprydning, en smut til Spjald for at købe endnu en rok,
da jeg meget gerne vil have en tosnors og lege med.

Hav en fortsat god uge, for nu trækker jeg stikket ud
og tager mig en bette *knyt og lyt*

Smil fra Mosekonen

7 kommentarer:

  1. I dag blev jeg klogere, takket være dig.
    Jeg vidste ikke, at man kunne tvinde stofstrimler - er det nødvendigt? De må selvfølgelig blive stærkere, ligesom uldfibrene...
    Jeg vidste heller ikke at der var forskel på rokke???
    Og hvad kan man lære af det? At jeg ingen, slet ingen forstand har på at spinde.
    Kan Drillepinden virkelig lade dig spinde i fred?

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Nej, det er ikke nødvendigt, men ville prøve det og du har ret. Det bliver meget stærkere. Kan også gøres med garn på tøjstrimlen. Havde dog ikke garn jeg ville ofre på det i denne omgang.

      God ide med garnbytterunde.
      Vil samle op på det, når tiden nærmer sig .

      Ja, Frække er ikke længere ret meget indendørs. Hun er bare så vild med at være ude i foråret, at jeg ikke ser hende ret tit for tiden, men kun når sulten plager hende eller hun trænger til at blive nusset.


      Retter dit navn...Tak skal du have Ellen :)

      Slet
  2. Så flink du har vært både med planter og matte! Så smart!

    Ønsker deg en fin 1. mai!

    Klem fra Norge

    Ps. Du må gjerne bli med på blogglotteriet mitt.

    SvarSlet
  3. Det er super flot dit gulvtæppe og en smadder god ide at anvende gamle lagner og dynebetræk:-)

    SvarSlet
  4. Det må jeg nok sige ... jeg anede ikke man kunne tvinde stofstrimler. Faktisk er det sjovt hvordan man kan genbruge et lagen, dynebetræk og andet. Flot :o)

    Håber du har haft en dejlig 1. maj :o)
    Knus her fra.

    SvarSlet
  5. Hold da op du har haft travlt og min hænder begynder at værke ved bare at se den flotte måtte - syntes du ikke det er hårdt at hækle med?
    Drømmer om en dag at have en lille have hvor jeg kan se noget vokse om så bare ukrudt - håber du får nydt det gode vejr!
    Er snart ved at være klar til en ny "Træk stikket ud" dag, måske du skal med på bølgen igen? :)

    SvarSlet
  6. Tak skal i have alle sammen..
    Ja, det er sjovt at gebruge de gamle klude.
    Vil klart gøre det igen, når jeg lige finder tid til at klippe lagner el.lign. op i en lang strimmel på ca 1 cm. Synes det tager sååååå lang tid :)

    Tullemomsemor....oplevede det ikke, som hårdt at hækle i, som sådan, men det er selvfølgelig noget helt andet, end garn.

    Ha ha ha....mangler du ukrudt, skal jeg gerne komme med noget til dig.
    Jeg er ikke havemenneske, men nyder nu alligevel, at kunne gå ud i en.

    Nej tak...ikke trække stikket ud til mig.
    Jeg tager mig lange pc pauser med mellerum og tv *ser* jeg kun, når der skal soves fjernsyn..

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.