søndag den 17. marts 2013

Ugen der gak

Sørme ... så forsvandt der lige en uge og det er igen blevet Søndag.


Lidt fra hånden er der kommet i snevejr og kulde,
samtidig med, at Frække Karla har stået for en hel del af underholdningen.

Feks kan jeg nu konstatere, at billige gardinstænger, IKKE holder til legen : 
hængende kat.

Hun er også sat i *træningslejr*, for at kunne blive udemis.


Til at begynde med, foregik det i sele og med line på,
men nu er hun ude på egen hånd, i den stoooore verden, som hun slet ikke er vant til.

Stille og roligt, bliver hun dus med haven, dets ukrudt, løse blade,
naboens gøende hund og ikke mindst fuglene.

Lidt strikkerier er det også blevet til.
Trøje til Hjalte, som han kan vokse sig stor til.

Strikket på pind 4 i noget garn nede fra Leo jeg havde liggende. Halvt uld og halvt bomuld. Mega blød blev trøjen.

En ræv, til at putte bag mit øre  og ugler til Mosekonens hår.
Ved endnu ikke helt, om der skal sættes knapper på huen, som øjne på uglerne,
derfor endnu ingen.

Ja, jeg vil da gå med den selv...bare sådan for at være Rasmus Modsat nogen gange


Håber alle har haft en god uge og er klar til at tage hul på den næste,
hvor der varsles om mere kulde , storm og sne i rå mængder.

12 kommentarer:

  1. En grå ræv - en polarræv i sommerpels. Hvilken genial ide!
    Mis ved forhåbentlig, hvor god hun har været i sit valg af 'mor'. Katte har det sjovest, når de kan være ude!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåhhh ja...Selvfølgelig en polarræv...:)'
      Lige da den var færdig, tænkte jeg : Ulven kommer.

      Slet
  2. Så flink du har vært! Kjempefin genser med elefanter! Lekkert skjerf og flott lue!
    Vinteren vil ikke slippe taket her heller. Det har snødd i to dager, og siste uke har det vært veldig kaldt. Fint strikkevær i alle fall.

    Klem fra Norge

    SvarSlet
  3. Tak skal du have Ingunn.
    Er også selv tilfreds med resultaterne.

    Nej, Hr. Vinter holder godt fast i os.
    Her er også pivende koldt og ny snestorm er på vej, så jeg skal vist have købt lidt mad ind og bragt rigeligt med brænde indendøre, før himmel + jord står i et.

    Morgensmil fra Tove

    SvarSlet
  4. Sikke smukt du strikker. .. der går vist lidt før jeg kan prale med at mine strikkerier er lige så gode

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhh..Tusind tak Karen Elisabeth.

      Slet
  5. Hold da op du har haft travlt!

    Kunne ikke lade være med at smile af de 2 første billeder, så nemlig en dokumentar om engle den anden dag og der blev vist foto med sådanne cirkler og det er altså engle - du har mange i haven ;)

    Skøn kattemis. En af mine læsere har lovet mig en hækle opskrift på nogle små mus som hendes killinger er vilde med - skal nok lige tænke på dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sneengle?
      Den var ny for mig, men du kan tro, det vil blive husket og fremover vil de blive hilst med ydmyghed

      Slet
  6. Det er dog en skønner hue du har fået strikket. Har du selv kreeret opskriften med uglerne ?
    Har den skønne Karla *lavet flere ting som den ikke må* ?

    Sender lige et varmt knus herovre fra den sneomsuste ½ ~ ø

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, du gæve veninde.
      Selve uglemønsteret har jeg hapset fra en opskrift på pulsvarmere her
      Resten har jeg så strikket/bygget op omkring de ugler.
      I dette tilfælde 24 masker på hver 4 pinde str 4.

      Knus retur herfra

      Slet
  7. Karla katten nyder da livet sammen med dig Tove. Dejligt at læse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja...du kan tro vi hygger os Louise.

      Slet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.