søndag den 9. december 2012

Mosekonen leger, og opfordrer/udfordrer


Hvem sagde, at snerydning er trælst.
Det gjorde jeg , før jeg gik ud og gik igang med dagens 1. rydning,
men det indre legebarn dukkede pludseligt op i dette gamle fjollehoved, 
og så blev det sjov.

Madam Snow blev skabt og hun står nu ude ved vejen, ved siden af en lygtepæl
og lyser for dem der rydder vore veje, lider eller ikke tør byde det indre legebarn velkommen ind :)

Er lidt spændt på forbipasserendes reaktion.
Vil de smile overbærende af det gamle fjollehoved i Tullehuset og ryste på hovedet
eller fordi de synes det er en sjov ide.
NÅ..pyt nu med, hvad andre tænker, for jeg havde det dæme sjovt.

Beklager den dårlige billedekvalli. Det var stadig mørkt, da hun stod model.

Mund har hun ikke fået, for hun skal altså ikke stå derude ved vejen og snakke ørene
af dem der kommer forbi. 
Selvfølgelig har hun fået en kost, da der er god kontakt med den indre heks.

Opfordringen/udfordringen herfra er.

Tag ud og lav dig en snemand. Det giver røde kinder
og humøret stiger med det samme.

Vil du gerne have din snemand/kone vist frem med link til din blog,
er jeg helt med på at vise den her på siden.
Tag et billede og send det til min hotmail ( finds under kontakt )

Min nissepige er ved at lade op og gøre sig klar til udtrækningen af de to vindere
af min jule give away, som vil ske ca kl 20 iaften.

Hav en rigtig dejlig 2. Søndag i advent



21 kommentarer:

  1. Thi-hi! Hvor er hun flot.
    Jeg nøjes med at skovle. Ingen sne-menneske herfra
    Go´ søndag, knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. He he...
      Go' 2. Søndag i advent til dig Pia.
      Knus

      Slet
  2. Morsom "snøkjerring" som jeg sier! Og så mye snø du har! Nå snør det her også, bare minus 10, og jeg er straks klar til å dra på julemarked.
    Ha en fin 2. søndag i advent!

    Norgesklem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lidt sne er der kommet og en meget stor del lå i min indkørsel + op af fordøren i driver, så lidt sjov måtte der til.

      Rigtig fin markedsdag og 2. Søndag i advent til dig Ingunn

      Slet
  3. Hun er skøn og jeg elsker din udfordring!
    Men nøjes nu alligevel med at gå en tur i snemasserne med min snefarvede hund.
    Herude på grusvejen skovler vi ikke!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Tak... og god tur med hunden.
      Jeg har heldigvis ikke fortov der skal ryddes, men min indkørsel og
      stier til brændeskurene må ryddes.
      Idag var der ekstra meget sne pga af de driver, som lå op af min fordør og i indkørslen.
      Hav en fin 2. Søndag i advent.

      Slet
  4. Åh, hvor er hun dog sød din snepige :) Nu får jeg da helt lyst til at gå ud i snestormen og se hvem der vil dukke op af mine snemasser, nu får vi se, om der ryger et billede afsted til dig ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler stort.
      Håber du får leget med sneen og skulle der komme et billede til mig,
      er det bare super.
      Hygge hilsner herfra

      Slet
  5. Hvor er hun dog bare dejlig og skønt at du hyggede dig med ar rydde sne. Vi har snestorm her på Lolland til stor fornøjelse for vores hund. Hun elsker simpelthen bare sne og drøner rundt i vores store have. Ja sne er skønt selvom det også giver en masse problemer. Det er godt for hunde og barnlige sjæle.
    Glæder mig til at se hvem som vinder din give away i aften. Vil vente med spænding.
    Mange sne knuz fra Lina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lina.
      Det er med at få det bedste ud af alle situationer...mener jeg.
      Åhh ja. Hunde i sne.... det kan de få meget fornøjelse af og bliver så dejlige trætte.

      Advents hilsner fra Tove

      Slet
  6. Hvor er hun dog bare skøn :o)
    Kan du nu ha' en dejlig 2. søndag i advendt.
    Knus her fra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Heeej dig.
      Taaak. Hun var sjov at lave, men tror hun snart går i knæ nu.
      Må have set noget hun ikke kunne tåle, for øjnene popper ud af hovedet på hende, men har fundet nye frem, så jeg er klar til at lappe hende sammen, når solen går i seng :)
      Krammer til dig

      Slet
  7. Hvor er hun super skøn - jeg fik da et smil på læben og får "næsten" lyst til at gå ud og lave en snemand - Så måske ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler tilbage.
      Dejligt hun kunne bringe smil på læben.
      Det har hun også gjort hos forbipasserende, men nu er hun gået i knæ. Det milde vejr tog hårdt på hende

      Slet
  8. Sikke dog en pragtfuld snekone, du har lavet. Forbipasserende kan da ikke andet end blive glade af at se på hende, som hun står der med kosten, hue og halstørklæde :-)

    Håber, du nyder 2. søndag i advent meget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise.
      Ja hun har gjort sit arbejde godt i løbet af dagen og målet blev nået. At bringe smil på andres læber.
      Ja tak, det blev en stille dag. Lige som jeg gerne vil have det.

      Slet
  9. Jeg kan faktisk godt lide at skovle sne - det er skønt med den friske luft :)
    Min ældste knægt (23 år) gik snemand amok lige inden aftenmaden, men det var DESVÆRRE for mørkt til at tage billeder :(
    Hans snemand er noget mere maskulin (kantet) i det, så måske din nissekone og hans nissemand finder sammen i løbet af natten :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha. Ja, hvem ved hvad snemænd og snekoner laver om natten, så måske de har hemmelige stævnemøder

      Slet
  10. Svar
    1. Tak skal du have Christina
      Smil fra Mosekonen

      Slet
  11. Ha ha, hun er da bare det sødeste og det er så dejligt at du kaster dig over sådanne ting. Her i vores blok er der mange børn, så det varede ikke længe før der var snemænd i alle mulige størrelser :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.