søndag den 18. november 2012

Saltmandler + det løse

Dette gamle Mosefund har ikke fået det helt vilde lavet siden sidst,
men snacks måtte der nu til, for at holde den kørende.

Mit vægttab går nu uhyggeligt langsomt, hvilket jeg beklagede mig over til en veninde.
Hendes svar var : "Du skal spise noget mere"
HVAD ??? Jeg kan da næsten umuligt spise mere, men hendes forklaring lød meget fornuftigt,
så der måtte findes på noget, som jeg kunne putte ind imellem de 6 måltider jeg allerede indtager.

MEN.... lidt vægttab har også ret og det sjove er, at taljemålet stadig svinder med hastige skridt,
selvom det ikke er så meget at se på vægten.
Jeg har nu smidt 10 kg = 20 cm i taljen og 14 cm på hofterne.

YES.... Inden længe må jeg få en belønningsostemad.

Mit valg faldt på saltmandler.
3 slags har jeg lavet med udgangspunkt i opskriften her fra Hjerteforeningen.
Hurtige og nemme at lave.

De første er lavet, som beskrevet i opskriften.

Det andet hold, samme opskrift, men tilsat hot chilisovs og paprika

Det 3 hold : Igen samme opskrift, men tilsat en halv tube wasabi pasta,
men til min store skuffelse, kan jeg næsten ikke smage wasabien, trods den store mængde.
Dog går det også fint nok , da varmen fra den japanske rod slår helt igennem 
lidt efter at have spist dem.

Nu står de fint i hver deres glas, som jeg kan nuppe en af en gang imellem.
Smager fint, på hver deres måde, men min favorit er den med chili og paprika.

En lille bold, har jeg fået syet 

Og 12 bedstemorfirkanter er føjet til stakken.

God søndag derude


3 kommentarer:

  1. Saltmandler er bare en god opfindelse!!!!!

    god søndag også til dig

    SvarSlet
  2. uhm de ser gode ud- lige nu spiser jeg ostemad- det burde være gulerødder- da jeg er ved at tage på igen ÆV

    SvarSlet
  3. Det er så flot med dit vægttab og jeg er sikker på at du nok skal få din ostemad!

    Som sædvanlig giver du gode ideer. Fotografen og jeg køber gerne en masse nødder og specielt mandler i Tyskland. Vi elsker den krydrede slags, men kommer tit til at købe den salte i stedet - nu tror jeg at den med chili skal komme an på en prøve :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.