fredag den 9. november 2012

Pink morgenstart og sidste indlæg om sygdom.

Et lille indlæg fra Mosefundet her om en pink start på dagen og
et sidste indlæg om sygdom.

Jeg holder stadig den sunde linie, selvom næsten alt går ned af bakke,
da jeg ikke kan lade være med at tænke på, hvordan det ville se ud, hvis jeg ikke gjorde det.

Dagen er begyndt med denne hjemmekomponerede :

Pink morgenstarter :



2 dl skummetmælk
2 cm frisk ingefær
1 lille rødbede
1 stort blad fennikel
6 frosne jordbær
1 spsk havreklid
2 spsk skyr.

Det hele får en tur i blenderen og er klar til indtagelse.
Vældig mættende og fyldt med gode vitaminer + fibre.
Smager dejligt, synes jeg da selv :))

Neurologen fandt ikke noget, som kunne tyde på nervebetændelse,
men han tror de gener jeg oplever, stammer fra noget, som foregår i min rygrad,
så jeg er nu henvist til en MR scanning. Hvornår det sker, er ikke godt at vide,
men for mit vedkommende, måtte det godt være igår, da mine gener tager til.

Det gør også, at jeg nu har svært ved at lave håndarbejde over
en længere periode.

Synes det er lige rigeligt med tab for tiden, af de ting og gøremål jeg holder af,
som giver mig de, for mig, så nødvendige glædesbobler, 
men
jeg kan enten vælge at synke helt hen i selvmedlidenhed, eller få det bedste ud af tingene
og for mig er det ikke et svært valg.
Jeg vælger at få det bedste ud af situationen, høste glædesbobler der trods alt er
og glæde mig over det jeg får gjort, istedet for at ærgre mig over det jeg ikke får gjort.

Der hækles stadig bedstemorfirkanter i flere forskellige former,
men dem kan jeg ikke vise frem, da de projekter er hemmeligheder :)

Rigtig god weekend 
og tusind tak for jeres kommentarer.
De betyder virkelig meget for mig og luner helt ud i de tæer,
som jeg ikke længere kan mærke *S*




9 kommentarer:

  1. Rigtig god bedring, søde mosekone - og sikke en farverig start på dagen! ;)

    SvarSlet
  2. Kære Tove.

    Det er så gribende at læse, hvordan du formår at se positivt på tingene, selvom dine gener gør livet så vanskeligt for dig lige nu. Jeg håber for dig, at du snart bliver scannet, og lægerne via scanningen kan se, hvad dine problemer skyldes, så der kan blive gjort noget ved det.

    Din smoothie ser vildt lækker ud, og den må være en rigtig god start på dagen :-)

    Kærlige hilsner fra
    Louise

    SvarSlet
  3. Der er intet galt i, at du skriver om dit helbred, for lige nu fylder det meget, og jeg vil hellere have en ærlig Mosekone, end een der forgiver :)
    Har du prøvet smoothie med tranebær? De fås netop nu, og er (også) spræng fuld af sundhed.
    Jeg lavede een i går, tog et skod billede, og laver et indlæg her i weekenden.
    Min kræsne datter drak rub og stub :))))

    SvarSlet
  4. Jeg synes (som Kearier) ikke der er noget galt i at skrive om sygdom - men jeg forstår også godt dit valg. Det er ikke ret sjovt at føle sig som "hende med de bortblevne tæer", når du nu er en Mosekone med en masse spændende indhold.
    Jeg læser stadig med stor fornøjelse på din blog, du har så meget spændende at dele ud af.
    Og god weekend!

    SvarSlet
  5. Jamen søde vi følger dig jo i tykt og tyndt. At helbredet så svigter det genere altså ikke mig. Bloggen skal vel også bruges til andet end dine små puslerier. Som jeg har skrevet tidligere så følger jeg gerne med. Jeg syntes godt du kan give dig selv et kæmpe klap på skulderen. Det er bare så flot det du går igennem og at du stadig fortsætter, trods de gener som nu er dukket op.
    Så vi kipper gerne med flaget og giver dig det sidste lille skub op af bakken.Også sender jeg tonsvis af positive og helbredende tanker til dig.
    Rigtig mange knuz fra Lina

    SvarSlet
  6. Det der gør din blog så levende at læse,er jo nettop at du fortæller/giver os indblik i dit liv på godt og ondt.Jeg synes det er fantastisk og for mig virker du til at være en person med stor dybde.
    Et stort knus fra mig til dig:0)

    SvarSlet
  7. Tak skal i alle have og indlæg vil der stadig komme, når jeg føler for det,
    men det har aldrig været min hensigt, at bloggen skulle fyldes med sygehistorier, derfor sidste indlæg om det.
    Vil meget hellere vende tingene, se de positive sider og
    dele glædesbobler + lidt kreativitet med jer i det omfang det opstår :))

    SvarSlet
  8. Du er dejlig Tove <3

    Luk nu øjnene og tag det mentale billede af os alle, der skubber dig op af bakken mens vi synger i vilden sky "I'm singing in the rain" - og så vil jeg bare lige sige at jeg absolut ikke kan synge, så jeg er sikker på at mindst én stemme vil sørge for at du kommer op af den bakke hurtigere end du lige havde regnet med - om ikke andet end for at få mig til at holde mund ;)

    Hav en fantastisk dejlig uge - vi skrives vi!

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.