søndag den 4. november 2012

Morgenvitaminer

I forbindelse med min kostændring, gøres der til stadighed forsøg på at skabe så stor variation i kosten, som muligt med det jeg nu engang har i køleskabet.

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg eeeeelllllsker rødbeder.
Især de biodynamisk dyrkede ude fra min fætter.

De er blevet brugt på mange måder og sidste tiltag er en vitaminbombe i form af en :

Grøntsags smoothie :



2 dl økologisk gulerods juice
1 lille rødbede. 
5-6 cm brokoli stængel . ( Intet smides ud i mit hus :)
2 cm frisk ingefær
2-3 store spsk frossen blåbær
1 tsk hyldeblomst-sirup ( kan nemt erstattes med honning )
1 tsk citron eller lime saft
2 spsk skyr

Grøntsager skrælles og snittes i pæne små stykker
og det hele puttes i en kraftig blender, som kan klare de rå grøntsager
og den er lige til at drikke, som en god morgenstarter.
Prøv det.... Det smager skønt, synes jeg.

De mål giver 2 store glas eller ca 4 dl.

1 kommentar:

  1. Der må også være en rigtig dejlig portion vitaminer, der ryger ned der.
    Er selv vild med rødbeder, men mest på leverpostej, men man skal jo aldrig sige aldrig :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.