mandag den 5. november 2012

Kan man det ?


Altså ændre så meget på sin kost, at noget medicin kan slippes ?

Og vil det lykkes at blive det helt kvit er næste spørgsmål / udfordring til mig selv.


JA, åbenbart,  * danser-glad-ikon * ,for jeg kan nu smide en pæn portion af mit blodtrykssænkende medicin ud =
aflevere det på apoteket og det samme gælder min kolesterolsænkende medicin.
Kolesteroltallet er gået fra 8 ned til 3.5

På så kort tid.... 
Siden 16 sept......er det lykkedes mig at ændre på en masse og det er jeg pænt glad for,
da jeg er modstander af tage piller, men nødvendigheden af det måtte jeg bøje mig for i en periode.

Imorgen går turen til neurologen.
Om han kan give mig svar på alt de mystiske og temmelig frustrende ting,
min krop byder mig på, vil tiden vise...
eller ligger svaret i et stort D vitamin mangel, som lige er blevet konstateret via en blodprøve.
( Mangel på sol var lægens svar på dette underskud.)

UHA hvor jeg håber det er så enkelt.....At genvinde mine kræfter, energi
og frihed til at bevæge mig ud på lange ture igen, vil betyde ALT for mig.
Der skal bestemt købes D vitaminer ind...IDAG.

De slidgigte led er mega glade, for vægttabet er nu oppe på 9 kilo og jeg mangler blot 2 kg
mere, for at have nået mit mål. Taljemålet er mindsket med 14 cm og hoftemålet med 10 cm.
Hvor er det bare skønt, at kunne hoppe i nogle gamle cowboybukser igen,
uden de strammer.

11 kommentarer:

  1. Hvor lyder det bare dejligt for dig.... stort tillykke :-)

    SvarSlet
  2. Du er den sejeste seje!
    Fantastisk godt gået, og ja, det viser at man kan spise sig til bedre helbred :)
    B vitamin tager ingen skade af, så hvis en enkel lille pille kan ændre så meget, så er det bare om at komme i gang. Jeg tager også B vit., for det er næsten umuligt at få nok sol her i mørke Danmark.

    Hav en god dag :)

    SvarSlet
  3. Tak skal i have.
    Ja, det er helt vildt stort, men en del forvirring på apoteket opstod der, da jeg kom med min lille seddel, hvorpå jeg havde skrevet det jeg troede lægen havde sagt. Et opkald fra en flink dame på apoteket løste det og jeg må sande, at jeg havde hørt forkert.
    D vitamin i stedet for B vitamin var det jeg skulle ha :))

    SvarSlet
  4. Hvor er det super godt gået:-)

    SvarSlet
  5. Flot, flot!!!!
    Håber det bliver en go´oplevelse i morgen.
    Kæmpekram Pia

    SvarSlet
  6. Super godt, og ja man kan faktisk godt ændre på kolesteroltallet ved hjælp af kosten. Kender op til flere, der er har reduceret tallet overraskende meget pga af en kostomlægning. God aften til dig ;-)

    SvarSlet
  7. Det er bare så flot Tove og ja, meget medicin kan vi spise os fra, specielt det, der oftes tages på grund af livsstils sygdomme.
    Din krop belønner dig og det har du fortjent.
    Mangel på D vitamin kan give mange kropssmerter, så der hjælper du også på vej.

    Glæder mig til at høre hvad du får at vide i morgen, men lov mig en ting: Vær ikke den "gode patient", du ved aldrig hvornår du får chancen for en anden henvisning, så skriv alt det ned du vil have svar på og sørg for at få de svar!

    Krydser fingre for dig <3

    SvarSlet
  8. Gratulerer! Så flink du har vært! Jeg har vært på fjellet på ski i dag. Fin sol og godt skiføre. Herlig.

    Ønsker deg en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
  9. Ingen tvivl om, at kosten har stor betydning for helbreddet :o)

    SvarSlet
  10. Super flot,Tove:0)Det er så dejligt at høre,det er lykkedes dig at slippe af med medicinen,kan godt forstå du helst vil undværre den!!
    Håber neurologen kan give dig nogle svar, du kan bruge til noget;0)
    kh.Laila

    SvarSlet
  11. Kære Tove.

    Du er simpelthen bare så god og sej! Du er en af mine heltinder, for du er så fantastisk inspirerende :-)

    Flot klaret, at du kan undvære en del af medicinen. Hvor er det bare godt :-)

    Kærlige hilsner fra
    Louise

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.