søndag den 11. november 2012

En skøn Søndag og noget af en tillidserklæring.


Dagen idag har jeg tilbragt sammen med noget af min familie.
Tante + mand.
Fætter + hans kone
Fætter + hans søn.

Så hyggeligt. 
Fyldt med nærvær og mega lærerigt er det altid, at være sammen med dem.
Vi kommer altid rundt om mange ting i samtale, hvilket jeg nyder helt vildt.

Efter frokost, var jeg en vend ude i deres have og se lige hvad de havde.



Et træ med masser af mistelten på.
Så fint, men jeg blev altså ikke kysset, selvom jeg stillede mig lige under dem alle sammen :))



Min kære tante, er ikke helt ny mere, men stadig meget aktiv.
Hun tager bla ud og spinner til forskellige arrangementer, hvilket hun er multi skrap til.

For nogle år siden gjorde hun et ihærdigt forsøg på at lære mig det,
men det lykkedes ikke just. Derfor vil vi gøre endnu et forsøg hen over vinteren
og jeg er hende så taknemlig for at tage sig den tid til mig.

Tillidserklæringen ligger i denne stak mapper og foldere.


En lille del af alle hendes vegatariske retter, som jeg har fået med hjem til gennemgang
og evt til deling med andre ude i blogland, når tiden er til lidt *skriw*

Hun er rigtig god til madlavning og  har lavet  meget  vegatarisk mad op gennem årene
og i en del år underviste hun også i det.

Hvordan gør jeg det bedst ?

Tænker på, at det måske ville være bedst, hvis de blev lagt ind som pdf filer, men
her har jeg brug for hjælp, da jeg ikke lige kan se hvordan det gøre.
( Læs = aner ikke hvordan det gøres )

Hvis det kan lade sig gøre på bloggen her, vil jeg blive rigtig glad, hvis nogen
evt ville skære det ud i pap for mig.....
eller har andre forslag til, hvordan jeg evt kan gøre det.

Hav en skøn solskins eftermiddag og hygsom søndag aften.

12 kommentarer:

  1. Jeg har nærmest skrivekrampe af misundelse over det træ!
    Det måtte godt, hellere end gerne bo på min lille matrikel!!!!!
    Spøg til side, jeg glæder mig til at se opskrifterne - og til at få et bud på, hvordan og om man kan vedhæfte dem som PDF-filer. Det er en nød, jeg ikke har kunnet knække endnu.
    God resten af søndagen
    / Ellen

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler...
      Kan godt forstå, at du gerne vil have det flotte træ i din have.
      Min nysgerrighed er også vakt i stor stil.
      Der er blevet googlet, søgt og spurgt hos bekendte, for at finde ud af, hvordan jeg kan få Mistelten i mit gamle æbletræ.
      Svarene er forskellige, så jeg vil kaste mig ud i at forsøge mig frem, så der skal plukkes bær næste gang jeg besøger Tante Jenny.

      God aften til dig

      Slet
  2. Sikke en fin blå himmel I havde denne skønne søndag :)

    Jeg ved desværre ikke hvordan du vedhæfter den gemte PDF på bloggen - kan slet ikke se funktionen er der, så måske der skal en gadget til?
    Jeg ser lige om jeg kan finde funktionen på en anden blog ;-)

    SvarSlet
  3. Har googlet lidt, og en måde at gøre det på er:

    - Gem opskriften i PDF format

    - Opret dig som bruger på Googles gmail konto - ex. mosekonen@gamil.com

    - Når du er logget ind, er der en bjælke der hedder: Dokumenter. Ved klik på den, står der nok, at du skal installere Google Drev, og det gør du så ;-)

    - Oplad PDF'en. Nu er den ude i cyberspace og via koden skal du nu

    - Indsætte den i dit blog indlæg via HTLM funktionen.

    - Vupti - så kan vi andre nyde godt af de lækre opskrifter.

    Håber det lykkes for dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din indsats.
      Jeg vil arbejde på sagen og håber på, at det vil lykkes med ekstra hjælp udefra :))
      Dejligt med villige hænder derude i blogland, når jeg nu bare ikke selv kan finde ud af det.

      Slet
  4. Øv, jeg nåede det ikke :)
    Pyt, her er til de, der gerne vil have billeder til:
    http://topping.dk/blog/2012/11/11/link-til-egne-pdf-pa-blogger/

    SvarSlet
  5. Her glædes også til opskrifter og til at fortælle andre om dem, jeg kender mange, der vil blive glade :)
    - og sikke et fantastisk vejr det har været i dag, jeg fik også nydt det, men ikke med så flotte mistelten :)

    SvarSlet
  6. Dejligt med nærvær, og sikke en smuk mistelten. Spændende, om du selv får lavet en mistelten i dit æbletræ :-)

    Det er også spændende med de vegetariske opskrifter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Louise.

      Ja, det er altsammen så spændende og giver glædesbobler i hele kroppen.

      Slet
  7. Tak for dit besøg Tove, altid hyggeligt og tankebringende!!!Jeg vil knytte en lille kommentar. Misteltenen var kun nogle få kviste da vi flyttede ind for 15 år siden,. efterhånden bredte den sig så få år efter talte jeg 12 skud rundt omkring på træet . for et par år siden klippede vi rigtig mange grene af og gav til ældrecenter, butikker osv, den var ved at tage al næring fra modertræet, der er en røn. Nu er den godt igang igen. Jeg ved at frøene er købt i botanisk have i København, men de forskellige skud må være formidlet af fugle eller vinden.
    ang. opskrifterne er de efterhånden mange år gamle, der er kommet meget nyt til siden. Det var "tilfældigt" vi kom til at tale om dem i dag, og jeg hentede en stak frem. Er der nogen der kan få glæde af dem er det fint. Jeg var i mange år 100% vegetar, og måtte så bruge fantasien osv. Jeg blev opfordret til at undervise, men havde jo ingen uddannelse, det fandtes ikke til vegetarmad. fik et voksenpædagoisk kursus og gik i gang. Det var spændende, men efterhånden blev det mere almindeligt med grønsager på mange måder i alle blade, og jeg blev ældre. Vil man spise mere vegetarmad er det vigtigt at få proteiner andre steder, nødder og bælgfrugter er proteinholdige. Det er også vigtigt at få en god olie til de rå grønsager. Flere vigtige vitaminer er fedtopløselige. Det er spændende hvad der bliver ud af dette. God fornøjelse. Tante Jenny.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh kære Tante Jenny.
      At have dig i mit liv og muligheden for at besøge jer, eller ringe, fylder mig altid med dyb taknemlighed.
      Vi ses ikke så tit, men det mærkes ikke, når vi er sammen.

      Jeg vil gøre mit bedste og glæder mig meget til at kunne dele ud af din kunnen omkring madlavningen af vegetarretter.

      I nærmeste fremtid dukker jeg op igen, for din store kunnen med uld og rok, vil jeg forfærdelig gerne lære.

      Tak fordi du kiggede forbi på min lille blog.

      Du er altså min favorit Tante.

      Slet
  8. Når først teknikken er på plads, er jeg helt sikker på, at du nemt kan finde ud af det :)

    Det vigtigste er, at PDF'en ligger ude i cyber, så vi andre kan downloade via linket ;)

    Hav en dejlig dag.

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.