lørdag den 20. oktober 2012

Hundesnak og forventningens glæde

Det er lørdag og et helt fantastisk mildt vejr.

Der hygges gevaldigt i Tullehuset og Bonnie er nu faldet helt til,
men har dog endnu ikke vænnet sig helt til, at dette gamle mosefund, står SÅ tidligt op.

Derfor lister hun hen og tager sig en ekstra lille lur, når morgenmaden er indtaget
og *fritzen* sat.



Hun er sød, mild og bare dejlig, men skulle jeg nogenside have hund igen,
blev det ikke en, som kræver så meget pelspleje, trods fordelen der er ved denne type hund:
De fælder ikke.


Morgentur er gået.
Uha hvor jeg nyder at blive luftet i hendes selskab.

Imorgen får jeg veninder besøg.
4 *tøser* bliver vi til brunch ala' Mosekonen og lige nu står en portion kikærter og
koger på mit komfur, for at jeg kan lave en god hjemmelavet humus,
som skal bruges til dip og tilbehør. Evt fyld til tacoskaller.
Den hjemmegjorte humus har jeg fundet inspiration til her
denne gang, da jeg ikke var helt tilfreds med min egen måde at gøre det på.

De skal selvfølgelig smage på noget af min nye kost, men jeg har
også købt lidt ind, som de kan tage af, hvis nu der går for meget sundhed i den :))

Vi skal have en smoothie at starte på.
Ellers bliver der lidt forskelligt at *pille* i og prøvesmage.

Rå rødbedesalat med hytteost
evt en Råkostsalat af hvidkål, gulerod og æble.
Kogte æg med rejer.
Scrambled eggs med bacon.
Ovnbagte tomater med timian.
Guacamole
Friske grøntsags-stænger ,
som kan spises sammen med humus 
eller Cuacamolen.

Lidt forskelligt magert pålæg
til de brød jeg har købt i dagens anledning
og der er skam også købt saltstænger + Tortilla chips, 
for de kan jo ikke gøre for,
at jeg stadig kører på sundhedsvognen.

Når nu jeg er inde omkring kostomlægningen, så har jeg en fornemmelse af,
at mit delmål snart er nået, men i kan stadig nå at være med om den hemmelige pakke.
Klik på billedet og siden dukker op.

Imens jeg har siddet og skrevet dette indlæg, har Bonnie fundet sig et nyt sted i hytten hun kan bruge,
hvor der er god udsyn og hun kan lege vindueskigger.



Jeg glæder mig som et lille barn til juleaften. Glædesboblerne bobler.

Har ikke ret tit gæster og et par af pigerne kommer langvejs fra, så vi ses ikke ret tit.
Derfor vil jeg nyde at hygge om dem, som jeg nu formår og jeg er ikke i tvivl om,
at snakken vil gå, spandevis af kaffe blive drukket og lattermusklerne rørt.

Rigtig rigtig god weekend derude

4 kommentarer:

  1. Hold da helt op!!!
    Du forstår knagme at få forventningens glæde til at boble.
    Det bliver spændende at smage på alt det fine mad.
    Glæder mig for vild
    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Åh hvor er det dejligt at høre hvor meget du glæder dig til det tøsebesøg. Så bliver man sgu lidt rørt. Og sikke noget lækker mad i skal have. Smiler. Kan se at din lille Bonnie rigtig hygger sig. Der bliver sikkert lidt tomt når hun drager hjem igen.Ha en rigtig dejlig weekend.
    Mange knuz fra Lina

    SvarSlet
  3. Mums! Jeg er sikker på at dine veninder glæder sig til at sætte sig til bords, det ville jeg gøre - det lyder alt sammen lækkert (bliver helt sulten).

    Det er dejligt at mærke hvor meget det betyder for dig at hygge om dem og jeg er sikker på at hyggen også forplanter sig til Bonnie :)

    SvarSlet
  4. Altså, jeg sidder her og bliver helt sulten, sikke et festmåltid I skal have:0)
    Jeg håber det bliver en rigtig dejlig dag.
    kh.Laila

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.