mandag den 27. august 2012

Baby converser igen igen.

God herlig morgen.

En masse ufoer ligger og venter, men jeg kunne ikke lade være.
Når Hjalte mangler sko, skal han da også have det. Dette gav mig en anledning for at få
opskriften på baby convorser ind under huden, for jeg indrømmer blankt, at opskriften har givet mig
en del hovedbrud..... Men på den gode måde,
for jeg elsker en god udfordring :)

De er altså hæklet i sort hvid bomuldsgarn, ( 8/8)
men morgenlyset drillede mig, så jeg beklager for det dårlige billede.

I sidste indlæg skrev jeg der var fejl i opskriften...
Forkert ordvalg, for det ser ud til, hos andre blogge, at den funker for nogen,
men jeg kunne ikke få den til at gå op. Maske antal i omgangene på sålen  kunne jeg ikke
få til at stemme med dem der står i opskriften...
Derfor...
Er kommet til at love på min FB profil, at notere mine ændringer ned, så det vil jeg forsøge i dette indlæg, men vil ikke skrive en andens opskrift om.
Derfor får i mine noter her og jeg håber i selv kan tilføje dem.
Hvis også det bliver forståeligt, det jeg skriver, for jeg er ikke en ørn til den slags.

Opskriften jeg har brugt som udgangspunkt findes her


Sålens sidekant set tæt på.

Første ændring er i sålens tilblivelse.:

I omgang 2 står der ( i opskriften ), at der skal tages ud i hveranden maske
i de sidste 4 masker ( buen på tåen ). 
Her tager jeg ud i hver af de 4 masker .
For at holde styr på hvor de udtagninger begynder og slutter, sætter jeg en markør i
første maske af disse udtagninger og den sidste.

I 3. omgang tager jeg ud i hveranden fra maskemarkør til maskemakør.

Sålens sidekant :
4. omgang hækler jeg som beskrevet, med at tage ned i bagerste maskebue + maskebuen
bagpå. Det funker super fint, da jeg oplever det giver en mere stabil kant.

5. omgang laver jeg farveskift til sort og hækler en omgang fastmasker
og tilføjer derfor en 6. omgang

6. omgang farveskift tilbage til hvidt eller bundfarve og igen hstm.

Tåen ( overlæder ) laver jeg som beskrevet, men jeg er ret vild med,
at der går en klap op bag snørerne. Synes det giver ekstra støtte
og giver skoen lidt *umpf* :)

Tåen ( overlæder ) vil blive næste udfordring jeg tager op,
når små sko igen skal laves, for her føler jeg også det kan laves anderledes,
men om jeg kan....vil tiden vise.
Færdige klap på skoen.

Klap på skoen :
Derfor skifter jeg farve, når tåen er hæklet færdig ( samme farve som skaftet skal have )
Hækler frem og tilbage med fastmasker .
12 rækker over de 8 masker.
13. rækker tager jeg 1 maske ind i hver side
14. række hækles over de tilbageblivende 6 fastmasker. Det giver en lille runding på klappen.


At lave en rigtig stjerne på anden bundfarve har jeg prøvet,
men igen var jeg ikke tilfreds, da jeg syntes det blev alt for tykt og buflet.
Mit *all star emblem * er hæklet i en tyndere bomuldsgarn 8/4
Laver en magic ring med 7 fastmasker. Skifter til hvid
og hækler 2 hstm i hver fastmaske hele vejen rundt.
Lader en lang ende sidde ved afslutning, som bruges til at sy mærket på med,
hvilket jeg gør i alleryderste maskebuer, for at den skal sidde pænt til.

Påsyet *all-star-emblem*

På disse har jeg ikke hæklet ned langs snøresiden.
Snørebånd er snoet i tykt bomuldsgarn 8/8. Jeg personligt kan godt li', at de er lidt fede i det.
De tynde er jeg ikke tilhænger af, men smag og behag er forskellig, heldigvis

Kan stadig undre mig over, at så små sko kan tage så lang tid at lave
og give en pæn bunke af afklippede ender efter hæftning.

Ja, jeg hæfter.
Stoler ikke på at ender der *kun* er hæklet med holder.

Dette gik lidt stærkt og skulle nogen opdage mangler i mit forsøg her,
så skriv det endelig og jeg samler op på det senere.


7 kommentarer:

  1. God morgen!
    Du gir deg ikke, ser jeg! Imponerende med alt det arbeidet!
    Jeg har ikke forsøkt meg på slike sko, men nå ble jeg nesten inspirert. Vi får se.

    Ha en strålende dag! Her skinner sola!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlet
  2. Tak for tippet med den klap, det vil jeg helt sikkert prøve næste gang jeg skal igang med et par :-)
    Og et rigtigt fint "all star mærke" :-)

    SvarSlet
  3. Som du da ka';0)Endnu et par super søde sko til babyen.
    Dejligt der er lidt liv på bloggen igen:0)
    knus Laila.

    SvarSlet
  4. Det er godt gået Tove, til ren UG for forståelse :)

    SvarSlet
  5. De er bare så skønne!!
    Nu kan jeg jo ikke hækle, så jeg vil gerne bestille et par i str. 39/40 - så de kan varme mine fusser til vinter .....
    Farverne bestemmer du bare ... He he he

    SvarSlet
  6. Tak skal i have alle sammen. Dejligt i kan bruge det.

    Her i morgen/formiddags regnen leger jeg igen med samme mønster,
    for at lave en lidt mere fodformet sål og jeg tror det lykkes.
    Smiler....tror dog ikke jeg kommer til at lave dem i så store str.
    Beklager Krearier

    Hav en dejlig dag

    SvarSlet
  7. - og så er der bestilt 8/8 til Roses nye sko :)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.