søndag den 15. juli 2012

Overraskelser + hækleprøver

Fredag d. 13. blev en dag fuld af overraskelser.

En omsorgsfuld lille familie jeg kender, synes lige de ville forkæle mig gevaldigt
og havde sat skønne *sager* fra deres kolonihave ved min dør.


Salat, jordbær, løg, kartofler og en pose kaffe.

Gevinst vundet i blogland

Gevinsten herover vandt jeg for et stykke tid siden hos MilleVanille.
Pakken havde lidt problemer med at finde vej hertil, men den lå på posthuset til mig,
da jeg var nede og spørge til den.

Endnu en overraskelse af de store.
Jeg fyrer udelukkende med træ og det kræver noget brænde.
Havde ikke nok. Derfor var mere blevet bestilt og forventet aflæsning = slut aug / først sep.,
meeennn jeg måtte tro om igen. Vi havde vist talt forbi hinanden og læsset her,
blev smidt i min indkørsel fredag.
Problemet er nu, at det er blevet vådt efter for mange timer/dage på en vogn,
så jeg kan desværre ikke køre det direkte ind i brændeskuret, men må have det stablet
i haven, for at det kan blive tørt nok . Så jeg håber på en smule tørvejr idag.
( Brænde giver varmen mange gange )

Flere hækleprøver sekskanter med den afrikanske blomst.

MEN.... det må blive ved det. Jeg har langt fra bomuldsgarn nok hjemme til et tæppe
og garner mangler jeg ellers ikke, så der skal bruges noget af det jeg har,
men det egner sig ikke til dette, så jeg må pænt vente.....sagde Fruen i huset.

Rigtig god søndag og tusind tak for kommentarer.
Jeg får desværre ikke fulgt op på dem lige nu, men de luner . TAK

6 kommentarer:

  1. Du er en ualmindelig heldig rad ;-)
    Go´ søndag, knus Pia

    SvarSlet
  2. Takk for hyggelig hilsen hos meg! Litt av en fin pakke du fikk fra kolonihagen! Alltid kjekt å få noe en kan spise. Håper veden din blir tørr til vinteren. Så flink du er som bruker det garnet du har.

    Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlet
  3. En skøn buket blomster og lækkert med guf fra haven,dejligt når venner tænker på en:0)
    Ja,vi har også fået varmen mange gange ved at fyre med træ,nu er det lidt nemmere, da vi har et fyr til træpiller,så går det hele af sig selv(næsten;0)
    Flotte sekskanter du har fået hæklet,glæder mig til at se når tæppet engang er færdigt.
    kh.Laila.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dog skønt at modtage sådan en smuk buket blomster og andet godt fra haven.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet
  5. "Bare fordi" gaven var nok "fordi" du absolut fortjente den - det er jeg ikke i tvivl om :)

    Jeg er lidt efter med at læse blogs, men ved at træet nu er stablet og mon ikke den varme sommer, som de har lovet os i denne uge, vil gøre sit til at tørre det sidste?

    Heldig gevinst :)

    Jeg er stadig vild med dine lapper og tror jeg bliver nød til at "snuppe" din blomst til mine.

    SvarSlet
  6. Elske duften af træ - men hold op, hvor har du slidt og slæbt. Dejligt med gode naboer - det er alfa omega - "og bare fordi" - er du jo selv god til - det har jeg nydt godt af. Dejlige sager du også vandt hos Tine - lækkert.

    Ser du nu er det ikke kun dig som har to blogs - prøv lige at smutte forbi her og ser, hvad jeg har rodet med i gennem længere tid :-D http://www.housebk.blogspot.dk/2012/07/vind-et-lkkert-pashminatrklde.html

    Ses vi på den anden?

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.