lørdag den 12. maj 2012

Peruhue og havregrødsknas 2. forsøg

Har taget en lille pause fra *lappesammensyningen*, for at
strikke peruhuer ud fra strikkeopskrift jeg aldrig har prøvet før.
( Har ikke strikket peruhuer før )
Bogen jeg har opskriften fra, er en gave fra en sød vendinde
og hedder Sødt & blødt - strik til små prinser og prinsesser.

Første forsøg ser sådan ud og er leveret til søn & svigerdatter.
Min svigerdatter faldt for huen pladask, da hun så den i strikkebogen.
Om pasformen er god, har jeg ingen ide om, derfor vil der i næste indlæg
blive søgt en model til peruhue nummer 2.




Havregrødknas 2 forsøg :
( vil sige, at det faktisk er 3. forsøg, men 2. hold glemte jeg i ovnen og de blev til kul )

Denne gang lykkedes det at lave dem uden de hang fast i bagepapiret :

Havregrød kogt af :

1 krus havregryn
1 krus vand
revet ingefær
1 knivsspids salt.

I grøden røres :

1 spsk grahamsmel
1 spsk groft rugmel
2 spsk solsikkekerner
1/2 spsk rapsolie
1/4 tsk vanilie sukker
og
1/4 tsk bagepulver

Smøres tyndt ud på bageplade
og bages ved 200 grader  = 225 grader ) i varmluftovn ca 15 min.

Disse er prøvesmagt og jeg er selv vild med dem.

Kan meget nemt spises uden noget på eller til.
Vil helt sikkert gøre mange flere forsøg med havregrøden i bagt form.

Vender tilbage senere på dagen, for at søge mig en model til
en peruhue. *SES* :))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.