fredag den 18. maj 2012

Morgenbolledame og forelskelse

Godmorgen.

Min plan var egentlig, at jeg skulle klare mig uden brød i en periode, men det går ikke.
Brødflov er nok ikke det rette ord at bruge om min hunger,
men hold da kæft hvor jeg savnede brød.
Derfor er der nu bagt grove boller ala Mosekonen.



Opskrift bruger jeg ikke, men tager lidt af det, det og det, når jeg bager.
I disse boller er der : Skummetmælk, hvedemel, rugmel, grahamsmel, solsikkekerner, revne gulerødder,
salt, sukker , masser af havregryn og rapsolie.
Formning af boller gider jeg ikke, men sætter dem blot på pladen med en ske.
De får ikke den fine runde form og glatte overflade, men det kan jeg nemt leve med
og min mave er ligeglad med form. Bare indholdet er nogenlunde sundt :)

Laver også ofte boller af *levninger*.
Hvis der feks er noget cremefaice  tilovers,
får det en fortynding med varmt vand, til det er håndvarmt.
Gær opløses deri og mel, gryn osv tilsættes til dejen er, som jeg ønsker den.
Madbrød laver jeg på samme måde, men bruger en masse krydderier i og på,
alt efter hvad brødet skal spises til.


Og min forelskelse ?
Den er faldet på noget garn jeg købte hos min garndealer for noget tid siden.
Det er dæme dejligt at arbejde med, men der er ikke nok,
så jeg må forbi ham imorgen efter mere til det projekt jeg er igang med.
Syr stadig på patchworktæppet, men trænger nogen gange til at skifte lidt.

Garnet herunder er 75 % Bomuld + 25 % viskose.


Mønster har jeg fundet hos denne gæve blogger, som deler så fint ud af sin kunnen.

Rigtig god dag derude i blogland og vil ved samme lejlighed undskylde for
mangel på kommentarer hos jer fra min side lige PT.

4 kommentarer:

  1. Selv godmorgen søde,
    Uh tror heller ikke jeg ville kunne undvære brød ret længe - bager selv ligesom dig, lidt af et problem når nogen beder om opskriften :-D

    Og skønt farve garn, det ser både blødt og lidt skinnende ud - så smukt ;-)

    Og så lige et lille spørgsmål - har gang i din lille overraskelse - har du nogle yndlingsfarver?

    Knus

    SvarSlet
  2. Godmorgen Uglemor.
    Ja. det gik lidt stærkt med beskrivelse af bolledejen.
    Må ind og tilføje, kan jeg se, men har samme problem som dig, når nogen ber om opskrift, for det kan jeg ikke give videre.

    Ynglingsfarve ?
    Uhhh.... Kan li' alle regnbuensfarver, men mørklilla må blive ynglingsfarven.
    :)) God weekend til dig

    SvarSlet
  3. Her i huset er bollerne også af den grove slags. En sjat af noget og lidt af noget andet. Uden opskrift og på gehør. Sådan fungerer det bare bedst.

    SvarSlet
  4. Altså, jeg har aldrig lavet mad og har så voldsom stor respekt for dig og andre der "bare tager lidt af dit og dat og blander sammen" og så ender det med at blive super lækkert :O)

    Kan ikke lade være med at købe garn, men få det brugt? Det kniber lidt :O)

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.