søndag den 12. februar 2012

Ugler, træarbejde og til barselskurven


Har haft hyggeligt besøg af en god bekendt,
som laver mange flotte ting i træ og der var altså nogen 
*må-ha-ting* imellem, som skal bruges til fremtidige gaver.
( hvis jeg da nænner at skille mig af med de viste ugler )
Plus lidt til mig selv .

Har også fået endnu en bold i patchwork færdig.
Denne skal i barselskurven.
Ved ikke hvad andre kommer i de bolde af bjælder,
men jeg købte mig et stykke kattelegetøj, da det var nemmest og ikke dyrt = 3 stk for 15 kr.


Lidt frisk luft på *min* elskede hede er det også blevet til denne skønne søndag.


OG nu til uglerne, som min ven har lavet :
Ugle 1
Samme ugle, men vendt og med drejet hoved.

Ugle 2 :
Samme ugle, men vendt og drejet en smule.

Jamen altså... Er de ikke bare skønne.
De er lavet i guldregn, hvor der rigtig, rigtig flot er gjort brug af træets eget naturlige udtryk.


OG jeg fik mig en fingerring i træ :


Hviske, hviske ;)
Ville ellers ikke lave flere give away de kommende måneder,
men har tilbageholdt lidt af de fine hjemmegjorte træarbejder jeg har købt idag,
så jeg kan dele dem med andre bloggere i nær fremtid :
En lille ugle i guldregn, en håndskåret ske i enebær og 
en nullerstok i fyrtræ ( genbrug af en sengelamel ).
Nullerstok = snoregaffel 


Hvis du ikke lige ser forrige indlæg om plastfolien der kan erhverves 
mod dækning af forsendelsesudgiften, kan den læses her


Rigtig god vinterferie til jer, som holder en sådan.




2 kommentarer:

  1. Hvor er du heldig, rigtig flotte ugler og ring i træ.Utroligt hvad din bekendt har fået ud af træet!
    God og billig ide med katte bjælden:0)
    Fortsat god søndag.
    kh. Laila.

    SvarSlet
  2. Tak Laila.
    Ja, jeg føler mig også mega heldig ved at kende ham.
    Udover hans kunnen, er han altid hyggeligt selskab.
    Han har også stor viden om naturen. Meget større end jeg selv har,
    så jeg suger til mig, når vi færdes ude hvor der er højt til loftet.

    Kh Tove

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.