tirsdag den 7. februar 2012

Til barselskurven

1, 2, 3, 1, 2, 3 osv osv.

Takket være denne fine DIY
er jeg nu kommet igang med et barnevognstæppe til det kommende barnebarn ( det første )

Det er lidt af en garnsluger, men når der er sagt A, må B også med = gøres færdigt.

Jeg hækler det i ekstra fin morino uld, men næste gang mønstret skal i brug,
vil jeg nok vælge at lave det i bomuldsgarn og lave afstanden en smule større mellem bølgerne,
da de tager en del ekstra garn.



Min svigerdatter er fuldstændig tosset med ugler.
Derfor skal der muligvis laves en uro af og med strikkede ugler.
Da jeg ingen mønster har på sådan en fætter, har jeg nu lavet en prøvestrikning.

Der er nogle ting, som skal justeres og selvfølgelig skal der sættes vinger og kløer på
dem, som skal bruges til dette.


Og som sædvanligt, er den gal med farverne på billederne.
De er alle meget klare og stærke farver.
Må vist gå udenfor næste gang, for dette er trælst at se på.

Rigtig god ny uge derude.



8 kommentarer:

  1. hvor er du heldig med din gevinst, hvor er det en hyggelig blog du har. JEg glæder mig til at følge dig. http://fruoevig.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fru Øvig og velkommen til.
      Ja, jeg føler mig også rigtig heldig, da jeg ikke har været blogger i særlig lang tid.

      Slet
  2. Sikke nogle fiiine ting. De skal da nok bringe glæde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne.
      Synes nu selv uglen er noget afpillet,
      men nu har jeg vist fat i en arbejdsgang til nogle andre,
      så håber jeg der bliver tid til at lave flere.

      Slet
  3. Sikke et arbejde søde - og ja! jeg behøver vist ikke sige at jeg er VILD med uglen - synes den har et skønt udtryk - glæder mig meget til at se den færdige version ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  4. Tak Uglemor.

    Tæppet bliver rigtig fint, syns jeg da selv, men uglen
    skal der stadig arbejdes en del på.
    Har valgt at lave øjnene på den måde, da jeg ikke synes knapper
    er en smart ide til små pilfingre, som stopper alt i munden.

    Har selv oplevet et barn, som var ved at kvæles i en knap...Derfor såmænd.

    SvarSlet
  5. Sikke dog en skøn ugle, gad vide om du orker at sætte opskriften på en gang? Jeg er ret ny her i blogland, og sætter mig nu på som fast læser hos dig. Man bliver så glad, når der er nogen der kigger med, og endnu mere glad over alle de søde og inspirerende mennesker der findes her i blogland :)

    SvarSlet
  6. Hej Trompet Trut.
    Ihh, hvilket herligt brugernavn du har
    og velkommen til.

    Uha...Jeg har aldrig skrevet en strikkeopskrift ned,
    men lykkes det mig at få en strikket sammen, så deler jeg med glæde.

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.