mandag den 13. februar 2012

Nullerstok, genbrug

Igår omtalte jeg Nullerstokken/snoregaffel, som jeg har fået ekstra af.

Idag har jeg lavet et par eksempler på, hvad den kan bruges til.

Jeg har valgt at lave armbåndene i  lidt tyndt nylon knyttesnor og 
en tyk, lidt rå brun lædersnor, da det var hvad jeg havde hjemme.

Mangler at færdiggøre den brune, da jeg vil have lås på
og ikke nøjes med knude glide lukning, som på den sorte.





( Mål på tykkelsen er 8 mm på alle siderne. )


Den brune, tykke lædersnor, skal lige forkæles en smule med noget læderfedt,
men lidt hyggeligt, at der kan laves *firkantet flet* på sådan en bette gaffel,... Ik'?
C",)
Nullerstokken ( er vild med det ord og udtryk ) er som sagt lavet af genbrugsmat.
En sengelamel fra de gamle skibsbrikse.




SÅ blev armbåndet forkælet og er klar til *låsetøj*

Rigtig, rigtig god vinterferie. 
Tager mig lige en *knyt og lyt* nogle dage.





1 kommentar:

  1. Hej Tove!
    Så er dine fine smykker på min blog.
    Kh Christina

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar og
interesse for mine små tullerier.
Bliver så glad i låget, når nogen smider
en kommentar.

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.